خبرگزاری خانه ملت

هدر مشکی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/23 - 11:49
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : صحن
وقف‌ چی در نطق میان دستور:

عدالت اساس یک توسعه پایدار است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، با بیان اینکه عدالت اساس یک توسعه پایدار است از تصمیم‌گیران و تصمیمات‌سازان کشور خواست تا توسعه پایدار بر پایه عدالت را سرلوحه تصمیماتشان قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی وقف چی در نشست علنی امروز(یکشنبه 23 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن سلام به تمام کسانی که برای سربلندی ایران، مقام معظم رهبری تلاش می‌کنند یا برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جان خود را نثار کرده‌اند تا ما در آسایش و آرامش زندگی کنیم، خطاب به دولتمردان و نمایندگان مجلس، گفت:عدالت واژه‌ای زیبا است که قطعا هر کسی می‌شنود در نگاه اول آرامش و آسایش در خود احساس می‌کند و اساس یک توسعه پایدار، عدالت است.



عدالت به معنای یکسان و مساوی نگاه کردن به مسائل و چالش‌های پیش‌رو نیست



نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مطمئنا عدالت به معنای یکسان و مساوی نگاه کردن به مسائل و چالش‌های پیش رو نیست و دارای ابعاد مختلفی بوده از جمله عدالت اجتماعی، عدالت سیاسی، عدالت در اشتغال، عدالت امنیتی، عدالت اقتصادی، عدالت در ارائه خدمات رفاهی، عدالت در آموزش، عدالت در بهداشت و عدالت در توزیع ثروت که همه و همه ابعاد مختلف عدالت بوده است و در نظام آفرینش هر فعالیت که بخواهد منجر به یک خروجی مثبت شود باید بر مدار عدالت باشد.



وقف‌ چی تصریح کرد: هیچ توسعه پایدار و همه‌جانبه‌ای جز بر پایه اجرای عدالت امکانپذیر نیست و تا زمانی که به مهمترین بعد عدالت یعنی عدالت در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و عملیاتی کردن تصمیمات بر پایه عدالت نپردازیم، قطعا نمی‌توانیم به توسعه پایدار دست یابیم و چالش‌های پیش‌رو را مرتفع کنیم.



عملیاتی کردن تصمیمات بر پایه عدالت هزینه‌هایی خواهد داشت



وقف‌ چی یادآور شد: مطمئنا عملیاتی کردن تصمیمات بر پایه عدالت هزینه‌هایی خواهد داشت که ما باید تلاش کنیم با تدبیر و اندیشه هزینه‌های اجرای عدالت را بپردازیم و امروز اگر معتقد عملی به برون‌رفت از چالش‌های پیش‌رو هستیم باید توسعه پایدار بر پایه عدالت را در سرلوحه تصمیماتمان قرار دهیم.



وی تاکید کرد: اگر امروز با چالش‌های بزرگی همچون بیکاری، حاشیه‌نشینی، فساد اداری و تعداد بالای زندانیان، فقر و نبود امکانات حداقلی در مناطق مرزی مواجه هستیم، همه و همه دال بر تصمیمات غلط، نسنجیده، غیر عملی و ..بوده است.



این نماینده مردم در مجلس دهم، مطرح کرد: اگر امروز حضرت علی (ع) را در قلل رفیع انسانیت، شرافت و شجاعت می‌بینیم به دلیل پایبندی و اجرای عدالت بوده است، لذا با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اصلاح بودجه و ساختار اداری توجه همکاران و همه تصمیم‌سازان و تصمیم‍‌گیرندگان را به نکات ضروری، توجه و عنایت فرموده تا چالش‌های پیش‌رو را به حداقل برسانیم که مطمئنا کمک می‌کند مشکلات استان‌ها نیز مرتفع شود.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در بیان نکاتی که تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کشور باید برای کاهش چالش‌های پیش‌رو مدنظر قرار دهند، تاکید کرد:چالش‌های مادی و معنوی وزارت آموزش و پرورش را باید مرتفع کنیم و قطعا فردا دیر است.مدیریت منابع مختلف کشور با حذف یارانه‌ها و اعطای آن به مردم که می‌تواند فرصت‌هایی برای صرفه‌جویی منابع، فرصت طلایی صادراتی، کاهش هزینه‌های درمانی و تهدیدات زیست محیطی، کاهش ترافیک و ... را ایجاد کند. همچنین باید توجه کرد پافشاری نمایندگان بر اجرای قوانین تصویبی در خصوص بدهکاران بانکی از طریق بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی انجام شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 284453
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار